Friis Andersen
Friis Andersen
Ny sag - Agerstien i St. Heddinge

Agerstien er et nyt boligområde, som udover at tilgodese almindelige børnefamilier også kan optage beboere fra lavindkomstgrupper samt borgere med ønske om en bolig med mindre boligareal- herunder seniorer og singler.

Endvidere ønskes der opført et fælleshus i området til benyttelse for boligselskabets beboere.

Boligerne opføres iht. gældende lokalplan samt energikrav 2020.

De store familieboliger er i 1½ plan, hvor alle tagetager har gavlvinduer. De mindre boliger, 2V og 3V, er alle i ét plan.

Alle boliger har egne havestykker med terrasser, depotrum ved indgang og store fællesfriarealer.

Jesper Øager og Johnny arbejder med sagen.

 
Qvades Gaard i Maribo

I et tidligere nyhedsbrev skrev vi om gennemgang og arealanalyse til kontorpladser, mødelokaler og kantine for Lolland Kommune i Maribo. Det er nu blevet til en sag, hvor vi skal stå for rådgivning og bistand i forbindelse med tilbygning og renovering og tilbygning indvendig som udvendig af Torvet 1 (det gamle rådhus), Torvet 3 (Qvades bygning), Det gule pakhus inkl. gangbro samt Jernebanegade 7.

Ulla og Bo arbejder fortsat på sagen.

 
Ny sag - Kildegårdskolen Vest i Herlev

Under rammeaftalen med Herlev Kommune har vi fået til opgave at bistå udskiftning af lofter og vandrør i udvalgte klasser på Kildegårdskolen Vest.

Johnny er på denne sag.

 
Ny sag - Institutionen Passeren i Herlev

Vi har fået endnu en sag under rammeaftalen om bygherrerådgivning med Herlev Kommune. Denne omhandler nedrivning af institutionen Passeren, som ligger ved siden af Kildegårdskolen Øst i Herlev.

Dan og Niels har allerede startet sagen op.

 
Udbud vundet - ny sag LEO Pharma

I en indbudt licitation har vi vundet en sag for LEO Pharma i Ballerup. Der skal udføres ombygning fra produktionsområde til kontorområde efter nedrivning af alle eksisterende bygningsdele med undtagelse af det bærende system. Vores opgave på sagen er byggeledelse, som Niels tager sig af.

MOE A/S er bygherrerådgiver.

 
IT

Krypteret mail

Teksten som modtageren får, når vi sender krypteret mails ud af huset, er ændret, så det forhåbentlig er nemmere for modtageren at få adgang til mailen. Det er vigtigt, at modtageren læser teksten, og dermed fremgangsmåden for at kunne åbne mailen. Modtager skal dobbeltklikke på den vedhæftede html fil, hvorefter der skal logges ind med en engangskode eller modtagers Office 365 login. Hvis der vælges en engangskode, sendes denne pr. mail. I kan prøve at sende en test mail til jer selv for at se formuleringen af teksten. Husk at vælger jeres krypteret signatur :)

For at undgå at modtageren ikke vil åbne jeres krypteret mail, fordi den ser anderledes ud end normalt, skal I inden I sender en krypteret mail sende en almindelig mail til modtageren, hvori I meddeler, at I sender en krypteret mail efterfølgende.

Mobiltelefoner

TBO Consult har også overtaget indkøb og opsætning af mobiltelefoner. Så fremadrettet skal indkøb godkendes af Jesper Øager, og dernæst bestilles hos TBO.

Hvis I har spørgsmål eller udfordringer med opsætning mm. er det samme procedure som ved andet IT udstyr.

NTI supportaftale

I tilfælde af I har brug for hjælp med Revit og/eller Autocad, kan I tage fat i Jesper Høegh, som har fået rettigheder til at kontakte NTIs hotline.

Booking af firmabil - blå

Ved bookning af den blå firmabil skal I huske at inkludere transporttid, dvs. reservationen i Outlook skal indeholde både møde- og køretid.

Booking af mødelokale

Interne møder er ofte ikke registreret i Outlook. Derfor skal I tjekke at "Mødelokale 1, Frisegade 1, 4800 Nykøbing F." er valgt i Lokaler, når I booker et møde, for at vi undgår dobbeltbookinger.

Grundet omrokering af kontorpladser, se nedenstående, bliver mødelokale 2 inddraget og kan altså ikke længere bruges til møder.

 

 
Kontorpladser - indretning af stueetagen

Som I kan læse om under Kort Nyt, vokser vi igen, så der skal flere kontorpladser til. Derfor bliver mødelokale 2 inddraget til en arbejdsplads for Dan og Bjørn, og på 1. sal bliver der også lidt omrokeringer.

Ændringerne træder i kraft løbende og vil være fuldt implementeret d. 21. januar 2019, når de 2 nye praktikanter starter.

 
Indretning af 1. sal
 
Seneste på sitet
Medarbejder
Chris Gordner
 
Kort nyt
Medarbejdere

Bjørn A. Jørgensen er ansat pr. 10. december som arkitekt.

Lars og Karsten er ved at færdiggøre deres afgangsopgaver på bygningskonstruktøruddannelsen. De kommer begge tilbage på fuldtid her på tegnestuen efter nytår.

Christian stopper d. 14. december - han når lige at få julefrokosten med. Chris Gordner og Kim Poulsen er ansat som nye praktikanter pr. 21. januar 2019.

Mapper på s drevet

Der er oprettet en ny mappe på s drevet under 04 - Rapporter, hvor I kan gemme geotekniske rapporter i. Mappen vil være en del af alle nye sager, der bliver oprettet, men for nuværende sager skal I selv oprette mappen, hvis der er behov for det.

Mappen skal ligge/ligger under S:\xxxx-xxxx sag\04 - Rapporter\04.7 - Geoteknisk rapporter.

Kursusbeviser

Når I har afsluttet kurser og modtaget kursusbeviser, må I gerne maile det til Maibritt, så vi har styr på jeres kompetencer til bl.a. udbud.

Nye tider varsles i Friis Andersen

I har alle været godt forvænt med Bente og Anettes udstrakte service, men nu varsles der nye tider, da administrationen også løber stærkere. Vi skal derfor fremadrettet opfordre til, at alle giver en hånd med den daglige kaffebrygning (også ved møder), tømning af opvaskemaskinen om morgenen samt brugt service sættes i opvaskemaskinen.

Julefrokost

Der kommer 31 deltagere til julefrokost fredag d. 14. december 2018 kl. 18:00 på teatret.

Vi glæder os til en munter aften sammen.